-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:35446 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

رسول اكرم(ص)، چگونه علي(ع) را معرفي مي​كند؟
تعبير رسول اكرم(ص) درباره جامعيت اميرالمؤمنين(ع) چنين است: هر كس بخواهد به علم آدم و فهم نوح و حلِم ابراهيم(ع) و زهد يحيي بن زكريا(ع) و بطش و شهامت شجاعانه موسي(ع) بنگرد، عليّ بن ابي​طالب(ع) را نگاه كند (البدايه و النهاية / 7، ح357). مشابه اين تعبير جامع با ذكر نام برخي از انبياي اولوالعزم ديگر در احاديث متعدّد آمده است (بحار، 17 /419و ج39، ص35و38و81). عبارت آن حضرت(ص) درباره منزلت علوي(ع) اين است: منزلت علي(ع) از من همانند منزلت من از پروردگار من است (ذخائر العقبي/120)، و از اين​كه آن حضرت(ص)، علي(ع) را جان خود دانست و در اين​باره فرمود: «ذاك نفسي» (اختصاص/223)، معناي منزلت دقيق​تر خواهدبود؛ چنانكه روشن مي​شود تنظير عليّ بن ابي​طالب(ع) به كعبه (عمده/285) و كشتي نوح (خصال/573، ح1.)، ناظر به درجات نازل يا متوسط علوي(ع) است، نه راجع به درجه رفيع آن حضرت. البته تعبير از آن حضرت(ع) به «عمود الدّين» (مناقب ابن شهر آشوب/3، ص76.)، مي​تواند مقام برتري را ارائه كند؛ چنانكه تعبير از آن حضرت(ع) به «قسيم الجنّة و النار» (خصال، ص496، ح1.) از عمق و سَمْك ويژه​اي گزارش مي​دهد و نيز تعبير از آن حضرت به «باب مدينة العلم» و «باب مدنية الحكمة» از عظمت خاصي خبر مي​دهد. مخصوصاً تعبيري كه رسول گرامي(ص) از شهر حكمت كرد و آن را بهشت ناميد و در اين​باره چنين فرمود: «يا عَلي أنا مدينة الحكمة و هي الجنّة و أنت يا عليّ بابها و كيف يَهتدي المُهتدي إِلي الجنّة و لَا يَهتدي إِليها إِلّا مِنْ بابها» (امالي صدوق /472، ح632.) و چون علي(ع) دَرِ شَهرِ حكمت است و حكمت، هم​اكنون بهشت است پس آن حضرت(ع) هم​اكنون در بهشت است. از اين​رو درباره آن حضرت(ع) از رسول گرامي(ص) چنين نقل شده است كه: «عليّ في الجنّة» يعني عليّ بن ابي​طالب(ع) اكنون در بهشت به سر مي​برد، (سنن ابي​داود4، /212، ح4649.) نه آن كه علي(ع) فقط در قيامت وارد بهشت مي​شود.

: آية الله جوادي آملي
حيات عارفانة امام علي(ع)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.